Tuesday 25 November 2014

Peringatan Bagi Kita Yang Lupa

Assalamualaikum w.b.t.
Syukur ke hadrat Illahi kerana masi mampu bernafas hingga me hari ini..  Jujur sy cakap, rindu sangat2 mau update blog.. But, not have ideas to talk about..

Soooo,,, hari ni.. Kebetulan ada kelapangan (bole la) , saya mau share sikit pengetahuan atau penjelasan kpd masalah yg dihadapi oleh para remaja zaman skrg ni.. (Termasuk diri sendiri)

Bismillah.. Saya ada baca "Tarbiah Sentap". Nama pun tarbiah sentap, memang sentap la beb.. Pasal crush² ni, sepatutnya ndak perlu ada.. Knapa saya ckp mcm tu ?? Sebab kadang2 benda yg kita nampak remeh ni la yg sebenarnya memberi impak besar pada kita.. Senang cakap, kita minat seseorang tu.. Dan dalam masa yg sama kita MENGHARAP si polan tu pun minat dengan kita.. Ihh ihh ihhh.. Apa2 perkara yg menghampiri zina tu kan dosa.. Saya sedar tanpa kita sedar mahupun tidar sedar ia berlaku pada diri kita sndiri.. Sedar2kan diri kita masing2.. Untuk apa crush2 ni?? Klau rasa x bwak manfaat, tinggalkan.. Ingat janji ALLAH,manusia dijadikan berpasang-pasangan.. So chill lekk.. Hahha..

Sampai bila nak jadi hamba dosa kan.. Kita ni hamba ALLAH bukan hamba dosa.. Get it?? Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.. Simpan dalam fikiran kita.. Pintu taubat masi terbuka luas untuk kita.. Solat la dua rakaat mohon ampun kepadaNYA.. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun.. Allah~~ Umat Islam mesti kuat.. Jangan abaikan amalan untuk akhirat.. Sama2 kita doa ya.. Semoga Islam sentiasa CEMERLANG !!

http://www.tarbiahsentap.com/2014/07/boleh-ke-ada-crush.html?m=1⬅link tarbiah sentap tu.. Rajin2 kan lah tangan click, baca jgn x baca.. Sesuai utk peringatan bersama..

Apa yg saya kongsi ni sekadar mana ilmu yg saya ada.. Andai ada yg terkurang semuanya kekurangan diri saya.. Asif~~ Segala yg baik datang daripada ALLAH, yang buruk itu daripada saya sendiri..

Lupa trademark.. Okay2.. Yang menekan2 keypad in "Hanyalah Insan Biasa" 😁


*SALAM UKHUWAH FILLAH*
Move on ke arah kebaikan.. ✌

No comments:

Post a Comment