Friday 1 March 2013

Hanyalah Insan Biasa :)

                       Assalamualaikum..



Dear my lovely blog,
Mencintai ssorg tidak semestinya kita harus memilikinya. Kadang2 cinta yg datang pada setiap org adalah berbeza. Seorang lelaki yg baik adalah lelaki yg sentiasa menuntut ilmu agama utk diri, bakal isteri & anak2nya kelak.Percayalah bahawa jodoh adalah rahsia Allah. Hanya Allah yg mengetahui jodoh hamba2nya. Kita hanya mampu merancang & Allah yg menentukannya. Allahualam. Jgn kita t'lalu taksub pada kekacakan/kecantikan ssorg kerana itu hanyalah sementara. Lumrah manusia hanya menginginkan sesuatu yang indah & comel. Tapi siapa tahu yang hodoh & buruk itu lebih baik drpd yang indah & comel itu. Cinta memang fitrah manusia. Tetapi ssorg itu harus memahami erti cinta yang sebenar mengikut syariat agama Islam.Seorang lelaki yang baik tidak akan mengajak seorang perempuan yang bukan muhrimnya untuk ber"couple", sebaliknya akan mengajak perempuan tersebut bernikah. Hal ini jelas kerana ber"couple" adalah HARAM & benda@perkara yg HARAM TIDAK BOLEH DIHALALKAN. Sebagai seorang remaja, perasaan ingin disayangi oleh seseorang iaitu selain drpd ahli keluarga memang wujud. Tidak sy nafikan, sy sendiri mempunyai perasaan sedemikian rupa namun sy tidak ingin ibu & bapa sy menanggung dosa yg sy lakukan. Saya hanya akan ber'couple' dgn suami yg betul2 halal untuk saya sahaja. Saya ada membaca satu artikel yang menyebut "Pasangan yang bercouple & seterusnya berkahwin, mereka juga harus bertaubat atas dosa2 yang mereka lakukan semasa ber'couple'. Sebagai seorang muslimah, saya berharap rakan2 yang membaca entry ini dpt mengambil sedikit pengajaran dprd entry saya ini. Saya hanyalah hamba Allah yang lemah & mempunyai ilmu yg sedikit. Jikalau ada kesalahan harap diperbetulkan. Yang baik datangnya daripada ALLAH S.W.T & yang buruk datangnya daripada kelemahan saya sendiri. Assalamualaikum w.b.t

<ukhuwah fillah abadan abada>
  

No comments:

Post a Comment